تبلیغات در سایت ما

متخصص ایمپلنت

آخرین مطالب سایت:

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 0
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 92
  • بازدید کلی : 1085
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.22.249.158
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    لمينت دندان و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید

     

    لمینت دندان - موادي هم رنگ با دندان که براي اصلاح فرم دندان ها و همچنين بستن بخش هايي که بين آنها زياد فاصله افتاده و حتي براي هم رنگ کردن بخش هايي از دندان مورد استفاده قرار مي گيرد را لمينت مي گويند. لامينت در واقع از دو جنس ساخته مي شود: يا کامپوزيت هستند و در مطب ساخته مي شوند و يا از جنس سراميکي مي باشند.

     

    مشکلاتی که ممکن است پس از روکش کردن دندان به وجود بیاید

    روکش کردن دندان یکی از پرکاربردترین درمانهای دندانپزشکی است که معمولا هدف از آن ترمیم و گاهی زیبایی می باشد. با این حال هنگامی که دندان خود را روکش میکنید، ممکن است برخی عوارض یا مشکلاتی را هم تجربه کنید که غالبا موقتی هستند و برطرف میشوند.


    شایعترین مشکلات مربوط به روکش کردن دندان عبارتند از دندان درد در هنگام جویدن، حساسیت دندان به سرما یا گرما، مشکلات بایت به معنی نامناسب بودن سطح جونده یا لبه دندان و حساس بودن دندان در هنگام جویدن. همچنین ممکن است روکش دندان پس از مدتی، شل شده یا در بیاید.

    مراحل کاشت ایمپلنت دندان

     

    1. معاینه کلی و برنامه ریزی

    اگر میخواهید ایمپلنت دندان بکارید، باید به دندانپزشک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا ابتدا راههای درمانی را با هم بررسی کنید. دندانپزشک در جلسه اولی که مراجعه میکنید پیش از تصمیم گیری در مورد زمان کاشت دندان ، باید دهان را کامل بررسی کند ،وضعیت لثه و دندانها را ببیند و استخوان فک را ارزیابی نماید. اگر مشکلی در سلامت لثه داشته باشید ابتدا باید آن را حل کنید، اگر پوسیدگی دندان دارید باید دندانتان را پر کنید و اگر آبسه یا هر مشکل دیگری در دهان دارید ابتدا باید آنها را درمان کنید تا شرایط برای عمل جراحی کاشت دندان، مناسب باشد. با عکس پرتوی ایکس تراکم، ارتفاع و پهنای استخوان در محل کاشت ایمپلنت بررسی میشود چون اگر ابعاد یا تراکم استخوان کافی نباشد نمیتوان ایمپلنت دندان کاشت. همچنین سابقه پزشکی شما بررسی میشود. مثلا اگر دیابت نوع 2 دارید که تحت کنترل نیست احتمالا فعلا برایتان کاشت ایمپلنت انجام نمیشود تا دیابت تحت کنترل قرار بگیرد چون خطر عوارض جراحی را بالا میبرد و موفقیت درمان را کاهش میدهد. هر دارویی که مصرف میکنید به دندانپزشک بگویید چون بعضی از داروها را باید قبل از عمل جراحی متوقف کنید یا عوض کنید چون احتمال خونریزی را بیشتر میکنند. بعضی از داروها هم احتمال جوش خوردن استخوان به ایمپلنت را کمتر میکنند.

    لیفت لثه | تحلیل لثه | هزینه درمان تحلیل لثه

    لیفت لثه - بیشتر بیماران برای زیبا کردن ظاهر خود و بهره‌مندی از لبخندی زیبا برای درمان لیفت لثه به دندانپزشکی مراجعه می کنند. دندان پزشک دهان، دندان و لثه های بیمار را معاینه می کند تا روش درمان لیفت لثه را مشخص کند.

    ایمپلنت بدون جراحی چگونه است؟ | روش پانچ | روش لیزری

    ایمپلنت بدون جراحی یک نوع کاشت ایمپلنت دندان است، که در آن لثه برش زده نمی شود و در نتیجه بخیه کردن نیز نداریم. این عمل فقط در صورتی امکان پذیر است که استخوان به اندازه کافی موجود باشد تا دندانپزشک دید مستقیم داشته باشد تا بتواند ایمپلنت دندان را جایگذاری کند که این عمل با استفاده از surgical guide و بدون خونریزی و درد انجام می شود.

    کاشت پودر استخوان | انواع پودر استخوان + قیمت

    کاشت پودر استخوان - عملکرد دستگاه به این صورت است که اگر بیماری دندان غیر قابل نگهداری داشته باشد آن دندان در داخل این دستگاه قرار داده شده و تبدیل به ماد استخوانی از جمله پودر استخوان می شود.

    بازسازی استخوان فک | هزینه پیوند استخوان دندان

    بازسازی استخوان فک جزء یکی از موارد روش های معمول جراحی پریودنتال است. این برای افزایش حجم ریج باقیمانده و بازسازی نواحی تحلیل رفته استخوان استفاده می شود تا به درستی از ایمپلنت دندان پشتیبانی کند. زیرا برای اینکه ایمپلنت در درازمدت ماندگاری داشته باشد باید استخوان کافی در اطراف آن وجود داشته باشد.

    مراحل ایمپلنت دندان | اصلاح طراحی لبخند

    تحلیل استخوان دندان | کاشت دندان با تکنولوژی جدید

     تحلیل استخوان: در چند مورد تحلیل استخوان یا همان تخریب استخوان اتفاق می افتد. یکی از این موارد تجمع پلاک میکروبی و باقیمانده مواد غذائی بین دندان هاست که در اثر عدم رعایت بهداشت فرد صورت می گیرد.

    سینوس لیفت + قیمت | کاشت دندان با چسب

    در گذشته فقدان حجم کافی استخوان و یا کیفیت نامناسب آن از موارد عدم تجویز ایمپلنت به شمار می آمد ولی امروزه با کمک تکنیک های پیشرفته حتی در مواردی که استخوان کیفیت چندان مناسبی ندارد (نظیر قسمت های خلفی ماگزیلا) درمان های ایمپلنت پیشرفت چشمگیر یافته اند.

    بلیچینگ دندان + قیمت | ایمپلنت فک جوش لیزری

     درمان بلیچینگ دندان ، در واقع درمان زیبایی محسوب می شود و مورد پسند و توجه بسیاری از عروس ها و خانم های جوان می باشد.  قیمت بلیچینگ دندان در سال 98 در حدود 1 میلیون تا 1 میلیون و دویست هزار تومان می باشد. ایمپلنت لیزری رویکرد بهتری به جای ایمپلنت های معمولی می باشد.  پس از انجام ایمپلنت فک جوش تا زمان جایگذاری پروتز روی آن حدود 1.5 الی 3 ماه زمان می برد

    هزینه جرمگیری دندان | عصب کشی دندان + هزینه | ایمپلنت زیرکونیا

     جرمگیری دندان به طور کلی در سال یک یا نهایتا دو بار توصیه می شود که انجام گردد. عصب کشی دندان ( Root canal treatment ) - دندان دارای دو قسمت تاج و ریشه می باشد، هزینه عصب کشی دندان به موارد و فاکتور های مختلفی بستگی دارد که می تواند باعث کم یا زیاد شدن این هزینه باشد. هم تیتانیوم و هم زیرکونیا موادی زیست سازگار هستند و بدن آنها را پس نمی زند بنابراین مشکلی از این بابت در مورد هیچ یک وجود ندارد.

    ترمیم دندان | کامپوزیت دندان | قیمت کامپوزیت دندان

    امروزه تکنیک های مختلفی جهت ترمیم دندان وجود دارد که بر پر کردگی همرنگ دندان می پردازیم این روش روشی بسیار محافظه کارانه (Conservative) می باشد که حداقل تراش دندان صورت می گیرد تا مقدار زیادی بافت سالم دندان حفظ گردد.

    روکش دندان | روکش PFM | پست دندان | بریج دندان

    روکش دندان - پروتزهای ثابت دندان که در اصطلاح عامه به آن روکش دندان یا قاب می‌گویند، علاوه بر تامین استحکام برای ساختار از دست رفته دندان، زیبایی یک دندان سالم را نیز تامین می‌کند و حتی در صورتی که مراحل ساخت آن با دقت انجام شود ممکن است با دندان‌های طبیعی فرد قابل تفکیک نباشد.

    7 نکته مهم برای داشتن لبخند و ایمپلنت دندان زیبا

     

    چگونه می توان ایمپلنت دندان را هم مانند لبخند زیبا طراحی کرد؟ شما می توانید با مطالعه مقاله  در وبسایت راد سلطان سینما، به تمام راهکارهای داشتن ایمپلنت دندان زیبا و نحوه مراقبت آن پی ببرید.

     


     

     

    چطور دندان‌هایی زیباتر داشته باشیم؟

    دندان‌ها بخش مهمی از صورت، به ویژه لبخند را تشکیل می‌دهند. در نتیجه، مراقبت از دندان اهمیت زیادی در داشتن لبخندی زیبا دارد. مراقبت از بهداشت دهان و دندان نیز نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دهانی و بهبود سطح سلامت دارد. افراد به روش‌های گوناگونی می‌توانند از دندان‌های خود مراقبت کنند. برخی از این راهکارها عبارتند از:

     مراقبت‌های خانگی و روزمره

    همیشه باید به یاد داشته باشیم که پیشگیری بهتر از درمان است. مراقبت‌های خانگی از دندان به معنای مراقبت اولیه هستند و انجام آنها می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات مرتبط با دهان و دندان پیشگیری کند.  پس اولین قدم برای داشتن دندان و لبخندی زیبا، داشتن عادات مناسب و صحیح در منزل است. رعایت نکات زیر در زندگی روزمره باعث می‌شود تا بتوانید از شر مشکلات مرتبط با دندان خلاص شوید و در نتیجه بدن و روانی سالم‌تر داشته باشید.

    1.       مسواک مناسبی انتخاب کنید

    بهترین نوع مسواک برای دندان‌ها، مسواکی نرم است که به مینای دندان شما آسیب نرساند. متاسفانه برخی از افراد به اشتباه مسواک‌های زبرتر را انتخاب می‌کنند. این افراد گمان می‌‌کنند که انتخاب مسواک زبر به تمیزتر شدن دندان‌هایشان کمک می‌کند. فراموش نکنید که به طور متوسط هر 4 ماه یکبار، مسواک خود را عوض کنید.

    2.      حداقل دوبار در روز مسواک بزنید

    برای اینکه بتوانید پلاک‌ها، جرم‌‌ها و اسیدهای چربی که به مینای دندان آسیب می‌ز‌نند را از بین ببرید، حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. فراموش نکنید که مسواک زدن قبل از خواب اهمیت بسزایی در داشتن دندان‌هایی سالم دارد.

    3.     حتما از دهان‌شویه استفاده کنید

    استفاده از دهان‌شویه‌ مناسب نه تنها باعث می‌شود دهان خوشبوتری داشته باشید، بلکه به سفیدتر ماندن دندان‌ها نیز کمک شایانی می‌کنند.

    4.     هرگز نخ‌دندان را فراموش نکنید

    استفاده از دهان‌شویه و مسواک بدون نخ‌دندان، تقریبا بی فایده است. جرم و پلاک‌هایی در قسمت‌هایی از دندان‌ها وجود دارند که صرفا با مسواک زدن از بین نمی‌روند. با استفاده از نخ‌دندان می‌توانید تمامی تکه‌های به‌جا مانده از غذا و مواد خوراکی را کاملا از دندان‌های خود پاک کنید.

    5.     از ایجاد رنگدانه توسط نوشیدنی‌ها آگاه باشید

    قهوه، چای و آب میوه‌های رنگی می‌توانند اثر لک بر روی دندان‌های شما به جا بگذارند. برای جلوگیری از این مسأله می‌توانید آبمیوه‌ها را با نی بنوشید و پس از نوشیدن چای و قهوه به سادگی دهان خود را با آب بشویید.

    6.      سیگار نکشید

    عادت‌هایی مثل سیگار و قلیان کشیدن را تا حد امکان کنار بگذارید. مصرف دخانیات نه تنها باعث ایجاد لک بر روی دندان‌ها می‌شود بلکه می‌تواند سلامت دهان و دندان را به طور جدی به خطر بیاندازد.

    7.     مواد قندی و شیرینی‌جات کمتری مصرف کنید

    استفاده بیش از حد بسیاری از شکلات، شیرینی و غذاهای شیرین می‌تواند سلامت دندان‌های شما را به خطر بیندازد. استفاده از سبزیجات برای سلامتی دهان، دندان و جسم شما فوق‌العاده است. از آنجایی که ایمپلنت دندان هم دقیقا ساختاری مشابه دندان طبیعی دارد، تمامی موارد فوق را باید برای مراقبت از ایمپلنت دندان هم به کار برد.

     

     

     

     مراجعه به دندانپزشک

    استفاده از راه‌کارهای خانگی بیشتر مناسب پیشگیری از آسیب و سفید نگه داشتن دندان‌ها است. اگر دندان‌های شما دچار آسیب شده‌اند و یا دندان‌های مرتبی ندارید، راه‌کارهای خانگی تأثیر چندانی بر بهبود وضعیت شما نخواهند داشت و بهتر است به یک کلینیک دندانپزشکی و متخصص ایمپلنت مراجعه کنید.

    امروزه بسیاری از افراد از این گزینه برای زیباتر کردن دندان‌ها و لبخندشان استفاده می‌کنند. شاید در نگاه اول اینگونه تصور کنید که ایمپلنت دندان جایگزین دندان از دست رفته باشد اما امروزه با تکنولوژی های جدید کاشت ایمپلنت دندان ، می توان لبخندی زیبا را طراحی نمود و جایگزین دندان از دست رفته کرد، و از داشتن ایمپلنت دندان زیبایی که در دهانتان می درخشد، لذت ببرید.

     

     

    کاشت ایمپلنت  دندان

    عموما جای خالی یک دندان از دست رفته یا کشیده شده، حس بسیار بدی را در افراد ایجاد می‌کند، که گاهی حتی باعث از دست رفتن اعتماد به نفس افراد نیز می شود. استفاده از دندان مصنوعی نیز برای همه به خصوص برای نسل جوان گزینه مناسبی نمی تواند باشد و حس ناخوشایندی به این افراد  دست می دهد. خوشبختانه با استفاده از ایمپلنت دندان افراد به راحتی می‌توانند جای دندان خالی را پرکنند.

    برخلاف دندان مصنوعی، ایمپلنت ‌ها متحرک نیستند و دقیقاً همانند یک دندان واقعی عمل می‌کنند. این نوع دندان از یک پین تیتانیوم ساخته می‌شود که در درون استخوان فک پیچ می‌شود.

    همه افراد اغلب در موارد زیر از ایمپلنت دندان استفاده می‌کنند:

    ·         برای پر کردن جای خالی دندان کشیده شده

    ·         برای پر کردن فاصله زیادی که بین دندان های طبیعی وجود دارد

     

     

    خوشبختانه ایمپلنت دندان ظاهری کاملا طبیعی دارند و به زیبا‌تر شدن دندان‌ها و لبخند شما بسیار کمک می‌کنند. این نوع دندان، کاملا قدرت یک دندان طبیعی را دارد و مشکلی در فک و تلکم ایجاد نمی‌کند. با استفاده از طرح لبخند در ایمپلنت، برای داشتن لبخند زیبا دیگر نیازی به لمینت دندان نیست. صرف نظر از قیمت ایمپلنت دندان، همواره لبخندی زیبا، مادام العمر و ماندگار خواهید داشت.

     

    دندان‌ها عضو مهمی از بدن ما هستند. اگر دندان سالمی دارید، حتماً با استفاده از راه‌کارهای خانگی به فکر بهبود بهداشت دهان و دندان خود باشید و از ایجاد آسیب‌های احتمالی در آینده جلوگیری کنید. مراجعه مرتب به دندان پزشک برای اطمینان از سلامتی دندان‌هایتان را نیز در برنامه زندگی خود قرار دهید.

     نقش ژنتیک در داشتن دندان و لبخندی زیبا نیز انکار‌ناپذیر است. اما هیچ مشکلی بدون راه حل نیست. پس در صورتی که دچار مشکلات دندان هستید و دوست دارید صورتی جذاب‌تر و دلنشین‌تر داشته باشید، به راحتی از کنار مسائل و مشکلات مربوط به دهان و دندان خود نگذرید. با مراجعه به یک دندانپزشک متخصص در صدد حل مسائل و بهبود ظاهر دندان‌های خود برآیید.

     

    مقالات مرتبط دیگر درباره  ایمپلنت :  drsojodi - implantcenter - nabzema - drmehrdad - dmcc - irisclinic

     

     

    ایمپلنت اروپایی | قیمت ایمپلنت اروپایی

    ایمپلنت اروپایی

    کشور های اروپایی در ساخت ایمپلنت شامل دو دسته هستند. یک گروه از سازندگان ایمپلنت اروپایی با کیفیت درجه یک ایمپلنت خود را روانه بازار می کنند؛ اما گروه دیگر دارای ایمپلنت و قطعات درجه دوم هستند. کشور سوئیس نه تنها در اروپا بلکه در جهان نیز بسیار معروف می باشد و ایمپلنت اروپایی اشترومن جزء برترین برندهای ایمپلنت تولید شده در اروپا می باشد. به طور کلی ایمپلنت اروپایی تنوع گسترده ای از سازندگان را شامل می شود که از کشور آلمان گرفته تا سوئیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و ... در این گستردگی سهیم می باشند.
     

    ایمپلنت آمریکایی | قیمت ایمپلنت آمریکایی

    ایمپلنت آمریکایی | قیمت ایمپلنت آمریکایی

     

    ایمپلنت آمریکایی

    کشور آمریکا شاید فعال ترین کشور در زمینه ساخت قطعات ایمپلنت باشد. که بسیار جدی و منسجم در این زمینه پیش می رود. از همین رو در این مقاله هم به عنوان پیشرو از این کشور شروع نمودیم برای معرفی کشور ها و برند های سازنده ایمپلنت دندان.

     

    مراحل کاشت ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان آمریکایی، ایمپلنت دندان کره ای، قیمت ایمپلنت دندان اسفند 97

    مراحل کاشت ایمپلنت دندان
     
    دلایل زیادی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد. همه افرادی که یک یا چند دندان خود را به هر دلیلی از دست داده ‌اند، در صورتی که استخوان فک آنها به اندازه کافی محکم باشد که بتواند ایمپلنت را پشتیبانی کند، می‌توانند ایمپلنت دندان بکارند. جراحی کاشت ایمپلنت همانند هر عمل جراحی دیگر می‌تواند عوارض یا خطراتی داشته باشد اما احتمال موفقیت ایمپلنت بسیار بالا بوده و اگر جراح خوبی انتخاب کرده باشید اصلاً نباید نگران باشید. در واقع احتمال بروز مشکلات و عوارض در کاشت ایمپلنت نادر است.

    ایمپلنت دندان چیست

    ایمپلنت دندان یک میله کوچک تیتانیومی یا زیرکونیا است که معمولاً شکل پیچ بوده و در داخل استخوان فک جایگذاری می‌شود. سپس بر روی آن‌ها روکش دندان یا پروتز مصنوعی دیگری نصب می‌شود تا عملکرد و زیبایی مشابه دندان خودتان را داشته باشد.
    تیتانیوم فلز سازگار با بدن است که توسط بدن پس زده نمی‌شود و استخوان پیرامون آن می‌تواند رشد کرده و با آلیاژ تیتانیومی ایمپلنت آمیخته شده و به آن جوش بخورد. همین امر باعث می‌شود دندان ایمپلنتی ثباتی مشابه دندان واقعی داشته باشد و بتوانید درست همانند دندان خودتان از آن استفاده کنید. به طور کلی دندان ایمپلنتی از سه قطعه اصلی پایه ایمپلنت ( فیکسچر)، اباتمنت و روکش دندان تشکیل شده است. روکش دندان تنها بخشی از دندان ایمپلنتی است که در دهان می‌توانید ببینید و بقیه آن در زیر روکش و لثه قرار دارد.

    انواع ایمپلنت دندان
    به‌ طور کلی ایمپلنت دندان از نظر محل کاشت به دو دسته کلی داخل استخوانی یا اندوستیل و روی استخوانی یا ساب پریوستیل دسته بندی می‌شود. امروزه ایمپلنت داخل استخوانی رایج بوده و به ندرت از ایمپلنت روی استخوانی استفاده می‌شود. همچنین ایمپلنت دندان از نظر قطر به دو نوع ایمپلنت معمولی و مینی ایمپلنت دسته‌ بندی می‌شود. ایمپلنت دندان از نظر شکل بدنه نیز به انواع مختلف استوانه ‌ای، مخروطی و غیره تقسیم بندی می‌شود. برخی انواع ایمپلنت دندان دارای سطح صاف هستند در حالی ‌که برخی دیگر سطح زبری دارند. نوع ایمپلنت دندان بسته به شرایط انتخاب می‌شود.

    معاینه پیش از کاشت ایمپلنت دندان
    پیش از این که دندانپزشک اقدام به عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان کند، ابتدا باید وضعیت را بررسی کند تا مطمئن شود شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت را دارید. برای این منظور سابقه پزشکی و دندانپزشکی از بیمار دریافت می‌شود. سپس دهان کاملاً معاینه می‌شود تا در صورتی که هر گونه مشکلی در سلامت دهان و دندان وجود دارد، شناسایی و برطرف شود. در صورتی که پوسیدگی دندان یا عفونت لثه وجود داشته باشد ابتدا باید درمان شده و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت شود. همچنین عکس پرتوی ایکس کاملی از دهان گرفته می‌شود تا موقعیت ساختارهای دیگر مانند عصب ها، سینوس‌ها، ریشه ‌های دندان‌های مجاور و لثه کامل بررسی شود. همچنین کیفیت و کمیت استخوان فک ارزیابی می‌شود تا اطمینان حاصل شود شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت وجود دارد. ممکن است برای بررسی دقیق‌تر، سی ‌تی ‌اسکن انجام شود. در صورتی که سیگاری هستید از شما خواسته می‌شود مدتی پیش از عمل جراحی، سیگار را کنار بگذارید. همچنین وضعیت سلامت عمومی بیمار از جمله بیماری‌های سیستمی مانند دیابت و ضعف سیستم ایمنی مدنظر قرار می‌گیرد.

    شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان
    برای کاشت ایمپلنت باید استخوان فک در محل کاشت ایمپلنت، از ارتفاع و پهنای کافی برخوردار باشد. در صورتی که مدت زیادی است جای دندان خالی مانده یا دندان مصنوعی استفاده کرده ‌اید احتمالاً بخشی از استخوان فک بازجذب شده و تحلیل رفته است. همچنین در برخی افراد استخوان فک باریکتر از دیگران است. گاهی اوقات نیز در اثر بیماری یا جراحات استخوان فک تخریب می‌شود. در هر صورت می‌توان با پیوند استخوان، این مشکل را حل کرد و استخوان فک را آماده کاشت ایمپلنت نمود. همچنین می‌توان از روش‌های دیگری مانند انواع دیگر ایمپلنت دندان استفاده کرد.
    توجه داشته باشید برای کاشت ایمپلنت دندان باید از نظر سلامتی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشید.

    عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان
    برای کاشت ایمپلنت دندان، ابتدا ماده بی ‌حسی تزریق می‌شود. سپس برشی در لثه ایجاد شده و با استفاده از دریل دندانپزشکی سوراخی متناسب با ابعاد پایه ایمپلنت، در استخوان فک ایجاد می‌شود تا ایمپلنت دندان در داخل آن قرار بگیرد. سپس لثه روی ایمپلنت را پوشانده و بخیه می‌شود. پس از چند ماه که استخوان رشد کرده و به ایمپلنت جوش خورد، پروتز مصنوعی بر روی آن نصب می‌شود. این فرایند ممکن است چندین ماه طول بکشد.

    روش‌های مختلف جراحی کاشت ایمپلنت
    کاشت ایمپلنت دندان معمولاً به صورت دو مرحله ‌ای صورت می‌گیرد. در این فرآیند پس از جایگذاری ایمپلنت، لثه روی ایمپلنت را می‌پوشاند و پس از چندین ماه که فرآیند جوش خوردن استخوان به ایمپلنت کامل شد، جراحی ساده ‌ای انجام می‌شود که در طی آن مجدداً لثه برش خورده و روی ایمپلنت باز می‌شود. در این جلسه اباتمنت روی ایمپلنت سوار شده و یکی دو هفته بعد پروتز مصنوعی بر روی آن نصب می‌شود تا شما صاحب دندان شوید .
    با این وجود، برخی افراد ترجیح می‌دهند تنها یک عمل جراحی داشته باشند. به این روش کاشت یک مرحله ‌ای گفته می‌شود که در طی آن در پایان جلسه اول لثه روی ایمپلنت آن را نمی‌پوشاند بلکه پیچ درپوش بر روی ایمپلنت بسته شده و لثه آن را احاطه می‌کند. به این ترتیب چند ماه بعد که قرار است روکش دندان نصب شود، نیازی به برش لثه نیست و اباتمنت بدون جراحی بر روی ایمپلنت نصب می‌شود. مشکل این روش در این است که پیچ فلزی از لثه بیرون زده و دیده می‌شود. روشی دیگری نیز برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که به آن بارگذاری فوری یا کاشت یک ‌روزه ایمپلنت گفته می‌شود. در این روش در همان روز جایگذاری ایمپلنت ، روکش دندان بر روی آن نصب می‌شود تا جای دندان خالی نماند.
    در روش دیگر که به آن کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان یا به اختصار کاشت فوری ایمپلنت گفته می‌شود، در همان جلسه ‌ای که دندان کشیده می‌شود در جای آن ایمپلنت دندان می‌گیرد.

    هزینه کاشت ایمپلنت دندان
    هزینه قطعی کاشت ایمپلنت بستگی به عوامل زیادی دارد. مسلماً هر چه تعداد دندان‌هایی که می‌خواهید جایگزین کنید بیشتر باشد، هزینه درمانی بیشتر خواهد شد. همچنین عواملی مانند درمان‌های جانبی، نوع ایمپلنت نوع روکش یا هر پروتز دیگری که استفاده می‌شود ، نوع اباتمنت، روش کاشت ایمپلنت که ممکن است یک مرحله ‌ای یا دو مرحله ‌ای باشد، بارگذاری فوری باشد و یا به شکل معمولی انجام شود، تخصص دندان‌پزشک و پوشش بیمه متفاوت است.

    فواید کاشت ایمپلنت دندان
    فواید کاشت ایمپلنت را به صورت خلاصه می‌توان بدین صورت بیان کرد:
    •    جلوگیری از انحراف دندان‌های مجاور
    •    کمک به بهبود جویدن غذا
    •    بهبود تلفظ حروف و آواها
    •    جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک
    •    کاهش احتمال عفونت لثه در جای خالی دندان
    •    پایه محکمی برای ثابت نگهداشتن پروتزهای مصنوعی دندان


    قیمت لمینت دندان در اسفند 97؟لمینت دندان چیست؟ تاثیر لمینت دندان در زیبایی؟

    در مطالعه، اطلاعات عمومی و بیمار در مورد ایمپلنت های دندانی مورد بررسی قرار می گیرد

    هر دو بیمار ایمپلنت دندانپزشکی آینده و عموم مردم در یک مطالعه جدید توافق دارند: جراحان دهان و فک و صورت بهترین واکنش برای انجام جایگزین کردن دندانهای مضر هستند.

    این مطالعه همچنین می گوید که مردم نیازمند آموزش بیشتر در مورد ایمپلنت های دندانی هستند و ارائه دهندگان دندانپزشکی باید این اطلاعات را به طور بالقوه تجربیات بیماران بهبود بخشند.

    برای مطالعه، دو گروه از بیماران بالغ در مورد ایمپلنت های دندانی و جایی که آنها اطلاعات در مورد آنها دریافت شد. گروه عمومي از 50 بيمار به طور تصادفي در درمانگاه اورژانس در دانشکده دندانپزشکي دانشگاه ايالتي ویرجينيا استفاده کردند. این بیماران هیچ برنامه ای برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی نداشتند. گروه دیگر 76 بیمار داشتند که در مرکز ایمپلنت دندان پزشکی مدرسه مشاوره ایمپلنت دندانی را برنامه ریزی کرده بودند.

    اکثر شرکت کنندگان از هر دو گروه موافقت کردند: 1) جراحان دهان و فک و صورت بهترین پزشکان برای قرار دادن ایمپلنت هستند؛ 2) ایمپلنت به همان دندان طبیعی نیاز دارد؛ 3) عامل اصلی عدم ایمپلنت هزینه است.

    تقریبا 25 درصد از جمعیت عمومی هرگز از ایمپلنت های دندانی نگفتند. بر اساس مطالعه منتشر شده در شماره ژوئیه مجله جراحی دهان و فک و صورت، اکثر شرکت کنندگان در این گروه اطلاعات خود را از منابع ایمپلنت کمتر از منابع معتبر دریافت کردند. این شرکت کنندگان احتمال بیشتری برای دریافت اطلاعات از دوستان یا اعضای خانواده خود داشتند، در حالی که بیماران مشاوره ایمپلنت احتمالا گفته بودند که دندانپزشکشان منبع اصلی برای اطلاعات بودند.

    این مطالعه همچنین می گوید که بیمارانی که روش ایمپلنت دندانی را درک می کنند و نقش آنها در مراقبت بعد از جراحی و بهداشت دهان می توانند تجربه ای جامع و موفق داشته باشند. محققان نوشتند که پزشکان باید درک دانش بیمار در مورد ایمپلنت، دقت این اطلاعات و اینکه چرا بیماران ممکن است از دست رفتن آنها جلوگیری کنند.

    نویسندگان نوشتند: "گرچه این مطالعه نشان داد که بیمارانی که برای ایمپلنت های دندانی عموما بهتر از عموم مردم هستند، این واقعیت است که حتی در این گروه بعضی از دانشمندان کمتر از دیگران می دانند که هنوز نیازمند آموزش عمومی هستند."

    کاشت ایمپلنت دندان با لیزر

    کاشت ایمپلنت دندان با لیزر

     

     ایمپلنت چیست؟

    اگر فردی دندان خود را از دست بدهد ایمپلنت یا فیکسچر در اندازه همان ریشه به جای آن قرار داده می شود. فیکسچرها قطعاتی در اندازه دندان طبیعی می باشند.  فیکسچر ها توسط ابزار بسیار دقیقی کنترل می گردند و توسط دستگاه های بسیار دقیق ساخته می شود.

     

    ایمپلنتولوژیست

     

    ماده ای که در ساخت ایمپلنت دندان استفاده می شود، تیتانیوم است که در واقع فلزی با کیفیت خوب محسوب می شود. این قطعات از جنس تیتانیوم هستند که دارای تطابق بیولوژیک با بدن می باشند و هیچگونه واکنش آلرژیک با بدن ندارند. تیتانیوم باعث ایجاد یک لایه محافظ در برابر خوردگی و تحلیل بر روی سطح خود می شود. خاصیت غیر مغناطیسی بودن آن و مقاومت در برابر اکسیژن و ترکیبات اسید و نمک شرایط لازم را برای استفاده از آن در ساختار استخوان فراهم می کند. به دلیل خصوصیات ذکرشده ، هنگامی که فیکسچر در فک بیمار قرار بگیرد، یک جسم خارجی به شمار نمی رود و با قرارگرفتن در فک بیمار با آن سازگار می شود. قطعه فیکسچر باعث رشد استخوان های کنار دندان هم می شود و از تحلیل استخوان فک جلوگیری به عمل می آورد.


    نقش لیزر در جراحی ایمپلنت چیست؟

    جراحی ایمپلنت با لیزر گزینه بهتر و با آسیب کمتر به بافت نرم و سخت در دندانپزشکی ایمپلنت ایفا می کند.استفاده از لیزر در جراحی ایمپلنت سبب می شود، محل جراحی با حداقل آسیب به بافت نرم و سخت، آماده شود .در واقع ما جراحی آتروماتیک و بدون آسیب در جراحی ایمپلنت با لیزر خواهیم داشت. در جراحی ایمپلنت با لیزر، ما قادر خواهیم بود فقط بافتهایی را که نیاز داریم، برداریم و به بافتهای سالم اطراف، آسیبی وارد نمی کنیم.برداشت بافت نرم و سخت با حداقل آسیب خواهد بود.دقت انجام جراحی در این روش بسیار افزایش دارد و خونریزی مانند روش جراحی با تیغ، نخواهیم داشت.

    مزیت بزرگ دیگر جراحی ایمپلنت لیزر این است که پروسه بهبود زخم را سرعت میبخشد. ما فقط بافت هدف را از بقیه بافتها جدا میکنیم و به بافتهای مجاور،  آسیب غیر ضروری نمی زنیم. این مزیت، فرایند التیام زخم را بهبود میبخشد. جراحی لیزر به طور بسیار موثری، واکنش التهابی بافت را کاهش می دهد یا از آن جلوگیری می نماید. همچنین ترشح آنزیم های بازدارنده فرایند التهابی را تقویت میکند. لیزر خواص ضد میکروبی هم دارد که مشکلات عفونت را بر طرف می نماید. در آخر لیزر سبب تحریک التیام بافت سخت و نرم می گردد. نتیجه نهایی این نوع جراحی، بهبود و التیام  بهتر زخم نسبت به روشهای قدیمی جراحی است.روشهای قدیمی جراحی ایمپلنت این مزیت ها را ندارند.
     
    آیا از لیزر می توان برای برداشتن آلوده اطراف ایمپلنت که دچار التهاب شده، استفاده کرد؟
    پاسخ بلی است.این یکی از مهمترین مزیت ها و نقشهای کاربرد لیزر در جراحی ایمپلنت لیزر است.انرژی لیزر خواص ضد میکروبی  دارد که باکتریهای آسیب رسان را از بین میبرد. پس از برداشتن بافت آلوده اطراف ایمپلنت و تمیز کردن ناحیه مورد نظر، میتوانیم التیام و بهبود بافت های سخت و نرم را با لیزر تحریک کنیم.

    منبع: سایت دکتر سجودی

    شرایط پس از کاشت ایمپلنت دندان

    شرایط پس از کاشت ایمپلنت دندان
     


    اگر قصد دارید ایمپلنت دندان بکارید، حتماً پیش ‌از این با مزیت‌های فراوان ایمپلنت آشنا شده ‌اید و می‌دانید فواید مهم آن ارزش تحمل اندکی سختی جراحی کاشت ایمپلنت را دارد. با این حال اگر بدانید دقیقاً پس از عمل کاشت ایمپلنت چه شرایطی خواهید داشت و چگونه باید با آن کنار بیایید، اضطراب تان کاهش یافته و راحت‌تر می‌توانید همکاری کرده و دوره بهبودی را پشت سر بگذارید. نرخ موفقیت کاشت ایمپلنت بسیار بالا است و احتمال عدم موفقیت آن بسیار کم است بنابراین نگرانی از بابت عوارض جدی کاشت ایمپلنت نداشته باشید. اما تقریباً همه بیماران باید انتظار تجربه عوارض خفیف پس از عمل را داشته باشند. بلافاصله پس از عمل بافت‌ها شروع به التیام کرده و فرآیند بهبودی شروع می‌شود.
     
     
    عوارض کوتاه مدت بلافاصله پس از عمل کاشت ایمپلنت:
    پس از اتمام جراحی کاشت ایمپلنت، احتمالاً هنوز کمی تاثیر بی حسی در دهان شما وجود دارد. برخی از بیماران ممکن است کمی احساس و حالت تهوع یا سبکی سر داشته باشند یا احساس خواب ‌آلودگی کنند. به همین علت از بیمار خواسته می‌شود رانندگی نکند و از کسی بخواهد او را به منزل برساند تا استراحت کند. حتماً داروهایی که برایتان تجویز شده است را مصرف کنید. معمولاً داروهای مسکن برای کاهش ناراحتی و درد تجویز می‌شود چرا که تاثیر بی حسی برطرف شده و کم کم احساس درد می‌کنید. ممکن است برخی افراد وسوسه شوند مسکن استفاده نکنند اما حداقل در چند روز اول باید مسکن بخورید. در چند ساعت اول پس از جراحی، ممکن است خونریزی خفیفی از محل کاشت ایمپلنت و برش جراحی داشته باشید. با فشار ملایم برای گاز استریل روی محل جراحی می‌توانید خونریزی را متوقف کنید. معمولاً تا پایان روز به طور کامل برطرف می‌شود.
     
     
    عوارض کوتاه مدت هفته اول پس از عمل کاشت ایمپلنت:
    برخی از عوارض جراحی، ظرف چند روز اول پس از عمل مشخص می‌شوند و تا روز سوم تشدید شده و پس از آن فروکش می‌کنند. نگران این عوارض نباشید چرا که پس از جراحی دهان تجربه این عوارض کاملاً طبیعی است.
    درد: احتمالاً کمی درد فک و لثه تجربه می‌کنید چرا که بافت‌ها صدمه دیده و تلاش می‌کنند در پیرامون ایمپلنت التیام یابد. همان ‌طور که پیش‌تر گفته شد این ناراحتی را می‌توانید با مسکن کنترل کنید. پس از مدتی که شدت درد کاهش یافت می‌توانید از مسکن های ضعیف‌تر مانند ایبوپروفن، آسپیرین یا استامینوفن استفاده کنید.

    منبع: وبسایت دکتر سجودی

    کاشت ایمپلنت دندان در افرادی که دندان قروچه دارند

    کاشت ایمپلنت دندان در افرادی که دندان قروچه دارند

    در صورتی که دندان قروچه داشته باشید یا دائماً دندان‌های خود را به هم فشار می‌دهید، با گذر سال‌ها به تدریج گرفتار مشکلات دندانی می‌شوید. فشار دادن و ساییدن دندان‌ها باعث می‌شود دندان‌ها به‌ مرور کوتاه شده و دچار حساسیت دندان شوید. همچنین تعادل بایت به هم خورده و تماس دندان‌ها با یکدیگر ناهماهنگ می‌شود.
     
    این وضعیت باعث سردرد، درد شدید فک و مشکلات دیگر دهان و دندان می‌شود. همچنین ساییدن و فشار دادن دندان‌ها باعث تغییر رنگ و بدشکلی دندان می‌شود. در این موارد احتمالاً می‌توان با روکش کردن مشکل را حل کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که افراد گرفتار دندان قروچه، تجربه می‌کنند، کاشت دندان و از بین رفتن پروتز است.
     
    افرادی که مشکل دندان قروچه دارند اگر بخواهند جای خالی دندان خود را پر کنند با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند چرا که دندان قروچه فشار زیادی بر پروتز مصنوعی داخل دهان وارد می‌کند و به آن صدمه می‌زند. این موضوع در مورد ایمپلنت دندان نیز صدق می‌کند و احتمال عدم موفقیت آن را افزایش می‌دهد.
     
     
     
     
    دندان قروچه چیست؟
    دندان قروچه عادت غیر اختیاری است که در آن فرد در هنگام خواب دندان‌های خود را به هم ساییده و یا فکها محکم را به هم فشار می‌دهد. این عادت باعث می‌شود دندان‌ها فشار بیش از حد توان خود را متحمل شده و مستعد ترک خوردن، لب پر شدن و یا شکستگی شوند. همچنین دندان‌ها ساییده شده و کوتاه می‌شوند (شکل بالا) به طوری که در برخی موارد بخش مرکزی دندان که حاوی رگهای خونی و عصب ها است و به آن پالپ گفته می‌شود، نمایان می‌شود.
     
     
     
     
    اگر چه خود پایه تیتانیومی ایمپلنت دندان بسیار محکم و مقاوم و بادوام است، اما دندان قروچه می‌تواند آسیب جدی به بخش‌های دیگر ایمپلنت از جمله روکش و اباتمنت وارد نماید. در عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان، یک پایه تیتانیومی شبیه پیچ در داخل استخوان فک جایگذاری می‌شود تا به عنوان ریشه دندان مصنوعی عمل کند. 
     
    پس از این که استخوان فک به پایه ایمپلنت جوش خورد (فرایندی که چند ماه زمان می‌برد) می‌توان اباتمنت و سپس دندان مصنوعی (بریج یا روکش) بر روی ایمپلنت نصب کرد. در چند ماهی که منتظر جوش خوردن استخوان فک به ایمپلنت هستید می‌توانید با پروتز موقتی جای خالی دندان را پر کنید اما نمی‌توانید با آن غذا بجوید.
     
    ایمپلنت زیبایی و عملکرد دندان طبیعی را دارد و بسیار موفق عمل می‌کند اما هیچ درمانی را نباید بدون احتمال بروز عوارض یا پیامدها متصور شوید. عوارض کاشت ایمپلنت ممکن است در حین عمل جراحی و یا پس از آن بروز نماید. یکی از عواملی که احتمال عدم موفقیت ایمپلنت را افزایش می‌دهد عادات دهانی نامناسب مانند دندان قروچه است.  
     

    جستجم برای بهترین برند ایمپلنت

    بهترین برند ایمپلنت

    بهترین مارک یا برند ایمپلنت دندان مارکی است که اجزای ایمپلنت آن از بهترین کیفیت موجود در بازار برخوردار باشد و ماندگاری آن نیز بالا بالا باشد. در واقع برای بیش از 30 سال در داخل استخوان فک باقی بماند.

     

    متخصص ایمپلنت

     

    برای انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان باید به جنس اجزای آن دقت کرد و بهترین آن را انتخاب کرد تا کاشت، با بالاترین موفقیت لازم  صورت پذیرد. ضمانت نامه رسمی شرکت سازنده  که به صورت مکتوب به بیمار ارایه می شود نگرانی بیمار را برطرف خواهد کرد. لازم به توضیح می باشد، ضمانت و گارانتی تمامی قطعات در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر سجودی مادام العمر بوده و در تمامی سال های بعد از کاشت، پاسخگوی بیماران گرامی می باشیم.
     
     

    ایمپلنت دندان

    دندانپزشکی دیجیتال در زمینه های گوناگون دندانپزشکی از جمله تشخیص، طرح درمان، زیبایی، ایمپلنت دندان و بازسازی های فکی – صورتی نیز ورود پیدا کرده است و در اینجا سعی می کنیم در مورد کاربرد ایمپلنت دندان دیجیتال صحبت کنیم.
    با کمک فن آوری دیجیتال و به منظور کاهش خطرات احتمالی در شیوه های گذشته، می توان سرعت بیشتر، دقت بالاتر، کیفیت به مراتب بهتر و زیبایی در خلق درمان های بهتر برای بیماران عزیز صورت می پذیرد.




    به همین منظور مرکز تخصصی ایمپلنت و زیبایی دکتر سجودی نیز همگام با پیشرفت های تکنولوژی دیجیتال از این فن آوری در درمان های زیبایی و ایمپلنت دندان بهره خواهد برد و به ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت در عین دقت بالا خواهد پرداخت.
    در ایمپلنت دیجیتال، یک تمپلیت یا راهنمای جراحی توسط دستگاه های بسیار دقیق ساخته می شود.
    با کمک راهنمای جراحی، تشخیص و طرح درمان و نیز عمل کاشت در زمان بسیار کوتاهی و با دقت بالایی انجام می شود.
    با کمک راهنمای جراحی از ابتدای جراحی ایمپلنت، می توان، اباتمنت بیمار را تحویل داد و جایگذاری نمود. جایگزینی اباتمنت باعث فرم گرفتن لثه به صورت کامل می شود و تطابق بیولوژیکی عالی لثه با اباتمنت به وجود می آید.

    هر آنچه لازم است درباره ایمپلنت بدانید

     

    مراقبت های بعد از ایمپلنت
    1. پس از جراحی ایمپلنت و قراردادن پایه های ایمپلنت در لثه با سمت دیگر غذا بجوید و به ناحیه جراحی شده فشار نیاورید، همچنین سعی کنید تا حداقل 7 روز پس از جراحی از غذاهای نرم استفاده کنید، حتی اگر با سمت دیگر در حال خوردن غذا هستید، بسیار قابل اهمیت است که 2 تا 3 هفته اول به پایه های کار گذاشته شده فشاری وارد نیاید، یعنی از خوردن غذاهای بسیار سفت همچون ته دیگ خودداری فرمایید تا روند بهبود با سرعت بیشتری حاصل شود.
    2. شستشوی دهان با سرم شستشو و یا دهانشویه عامل بسیار مهمی در التیام زخم لثه و همچنین جلوگیری از عفونت می باشد، بنابراین بعد از گذشت چند ساعت از جراحی دهان خود را به صورت منظم شستشو دهید و این کار را روزانه چند مرتبه ( 4 الی 5 بار) تکرار کنید، اما دهانشویه را مطابق دستور دندانپزشک مصرف کنید که معمولا روزی 2 مرتبه می باشد.
    3. در روز اول از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های گرم بپرهیزید، خوردن همه چیز بلامانع است در صورتی که فقط سرد و نرم باشد.
    4. احتمال ترشح خون آبه از محل جراحی به مدت 24 تا 48 ساعت پس از جراحی طبیعی است و جای نگرانی نیست، همچنین در جراحی سینوس لیفت باز، احتمال آمدن خون آبه از بینی نیز وجود دارد.
    5. از بیرون ریختن آب دهان با فشار خودداری کنید و اگر آب دهان و حتی خون آبه در دهانتان جمع شد، از یک دستمال جلوی دهانتان استفاده کنید و به آرامی محتویات دهان را در آن بریزید و از بیرون ریختن آن با فشار بپرهیزید، زیرا تحریک کردن زخم سبب خونریزی می گردد.
    6. دارو های تجویزشده توسط دندانپزشک را طبق دستور مصرف کنبد و در رابطه با آنتی بیوتیک های تجویز شده لطفا تمام آن را مصرف کنید و از قطع کردن آن ها به صورت خودسرانه بپرهیزید، مدت زمان مصرف داروها چیزی حدود 7 الی 10 روز است.
    7. ممکن است در محل جراحی پس از گذشت 1 تا 3 روز تورم ایجاد شود که البته این مسئله کاملا طبیعی است، میتوانید پس از جراحی از کمپرس یخ استفاده کنید، توجه داشته باشید در صورتی که برای شما پیوند استخوانی انجام شده باشد احتمال ایجاد تورم بسیار بیشتر خواهد بود که پس از چند روز بر طرف می شود.
    8. لثه در قسمت جراحی شده ممکن است پس از چند روز تغییر رنگ پیدا کند و مایل به سفید یا طوسی شود، این مسئله نشانگر بهبود یافتن زخم است.
    9. در صورتی که خون آبه که از محل جراحی ترشح میکند به خونریزی شدید تبدیل شود، میتوانید تکه ای گاز استریل شده از داروخانه تهیه کرده و با دستان تمیز بر روی زخم گذاشته و به آرامی گاز بزنید. سپس پس از مدتی خونریزی قطع می گردد، در غیر اینصورت به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.
    10. در مجموع نگهداری ایمپلنت دندان بسیار مهم است و سبب ماندگاری آن در طولانی مدت می شود.

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متخصص ایمپلنت و آدرس dentalimplant.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به متخصص ایمپلنت امتیاز دهید