تبلیغات در سایت ما

متخصص ایمپلنت

آخرین مطالب سایت:

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 0
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 96
  • بازدید کلی : 1089
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.146.35.203
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    در مطالعه، اطلاعات عمومی و بیمار در مورد ایمپلنت های دندانی مورد بررسی قرار می گیرد

    هر دو بیمار ایمپلنت دندانپزشکی آینده و عموم مردم در یک مطالعه جدید توافق دارند: جراحان دهان و فک و صورت بهترین واکنش برای انجام جایگزین کردن دندانهای مضر هستند.

    این مطالعه همچنین می گوید که مردم نیازمند آموزش بیشتر در مورد ایمپلنت های دندانی هستند و ارائه دهندگان دندانپزشکی باید این اطلاعات را به طور بالقوه تجربیات بیماران بهبود بخشند.

    برای مطالعه، دو گروه از بیماران بالغ در مورد ایمپلنت های دندانی و جایی که آنها اطلاعات در مورد آنها دریافت شد. گروه عمومي از 50 بيمار به طور تصادفي در درمانگاه اورژانس در دانشکده دندانپزشکي دانشگاه ايالتي ویرجينيا استفاده کردند. این بیماران هیچ برنامه ای برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی نداشتند. گروه دیگر 76 بیمار داشتند که در مرکز ایمپلنت دندان پزشکی مدرسه مشاوره ایمپلنت دندانی را برنامه ریزی کرده بودند.

    اکثر شرکت کنندگان از هر دو گروه موافقت کردند: 1) جراحان دهان و فک و صورت بهترین پزشکان برای قرار دادن ایمپلنت هستند؛ 2) ایمپلنت به همان دندان طبیعی نیاز دارد؛ 3) عامل اصلی عدم ایمپلنت هزینه است.

    تقریبا 25 درصد از جمعیت عمومی هرگز از ایمپلنت های دندانی نگفتند. بر اساس مطالعه منتشر شده در شماره ژوئیه مجله جراحی دهان و فک و صورت، اکثر شرکت کنندگان در این گروه اطلاعات خود را از منابع ایمپلنت کمتر از منابع معتبر دریافت کردند. این شرکت کنندگان احتمال بیشتری برای دریافت اطلاعات از دوستان یا اعضای خانواده خود داشتند، در حالی که بیماران مشاوره ایمپلنت احتمالا گفته بودند که دندانپزشکشان منبع اصلی برای اطلاعات بودند.

    این مطالعه همچنین می گوید که بیمارانی که روش ایمپلنت دندانی را درک می کنند و نقش آنها در مراقبت بعد از جراحی و بهداشت دهان می توانند تجربه ای جامع و موفق داشته باشند. محققان نوشتند که پزشکان باید درک دانش بیمار در مورد ایمپلنت، دقت این اطلاعات و اینکه چرا بیماران ممکن است از دست رفتن آنها جلوگیری کنند.

    نویسندگان نوشتند: "گرچه این مطالعه نشان داد که بیمارانی که برای ایمپلنت های دندانی عموما بهتر از عموم مردم هستند، این واقعیت است که حتی در این گروه بعضی از دانشمندان کمتر از دیگران می دانند که هنوز نیازمند آموزش عمومی هستند."

    کاشت ایمپلنت دندان با لیزر

    کاشت ایمپلنت دندان با لیزر

     

     ایمپلنت چیست؟

    اگر فردی دندان خود را از دست بدهد ایمپلنت یا فیکسچر در اندازه همان ریشه به جای آن قرار داده می شود. فیکسچرها قطعاتی در اندازه دندان طبیعی می باشند.  فیکسچر ها توسط ابزار بسیار دقیقی کنترل می گردند و توسط دستگاه های بسیار دقیق ساخته می شود.

     

    ایمپلنتولوژیست

     

    ماده ای که در ساخت ایمپلنت دندان استفاده می شود، تیتانیوم است که در واقع فلزی با کیفیت خوب محسوب می شود. این قطعات از جنس تیتانیوم هستند که دارای تطابق بیولوژیک با بدن می باشند و هیچگونه واکنش آلرژیک با بدن ندارند. تیتانیوم باعث ایجاد یک لایه محافظ در برابر خوردگی و تحلیل بر روی سطح خود می شود. خاصیت غیر مغناطیسی بودن آن و مقاومت در برابر اکسیژن و ترکیبات اسید و نمک شرایط لازم را برای استفاده از آن در ساختار استخوان فراهم می کند. به دلیل خصوصیات ذکرشده ، هنگامی که فیکسچر در فک بیمار قرار بگیرد، یک جسم خارجی به شمار نمی رود و با قرارگرفتن در فک بیمار با آن سازگار می شود. قطعه فیکسچر باعث رشد استخوان های کنار دندان هم می شود و از تحلیل استخوان فک جلوگیری به عمل می آورد.


    نقش لیزر در جراحی ایمپلنت چیست؟

    جراحی ایمپلنت با لیزر گزینه بهتر و با آسیب کمتر به بافت نرم و سخت در دندانپزشکی ایمپلنت ایفا می کند.استفاده از لیزر در جراحی ایمپلنت سبب می شود، محل جراحی با حداقل آسیب به بافت نرم و سخت، آماده شود .در واقع ما جراحی آتروماتیک و بدون آسیب در جراحی ایمپلنت با لیزر خواهیم داشت. در جراحی ایمپلنت با لیزر، ما قادر خواهیم بود فقط بافتهایی را که نیاز داریم، برداریم و به بافتهای سالم اطراف، آسیبی وارد نمی کنیم.برداشت بافت نرم و سخت با حداقل آسیب خواهد بود.دقت انجام جراحی در این روش بسیار افزایش دارد و خونریزی مانند روش جراحی با تیغ، نخواهیم داشت.

    مزیت بزرگ دیگر جراحی ایمپلنت لیزر این است که پروسه بهبود زخم را سرعت میبخشد. ما فقط بافت هدف را از بقیه بافتها جدا میکنیم و به بافتهای مجاور،  آسیب غیر ضروری نمی زنیم. این مزیت، فرایند التیام زخم را بهبود میبخشد. جراحی لیزر به طور بسیار موثری، واکنش التهابی بافت را کاهش می دهد یا از آن جلوگیری می نماید. همچنین ترشح آنزیم های بازدارنده فرایند التهابی را تقویت میکند. لیزر خواص ضد میکروبی هم دارد که مشکلات عفونت را بر طرف می نماید. در آخر لیزر سبب تحریک التیام بافت سخت و نرم می گردد. نتیجه نهایی این نوع جراحی، بهبود و التیام  بهتر زخم نسبت به روشهای قدیمی جراحی است.روشهای قدیمی جراحی ایمپلنت این مزیت ها را ندارند.
     
    آیا از لیزر می توان برای برداشتن آلوده اطراف ایمپلنت که دچار التهاب شده، استفاده کرد؟
    پاسخ بلی است.این یکی از مهمترین مزیت ها و نقشهای کاربرد لیزر در جراحی ایمپلنت لیزر است.انرژی لیزر خواص ضد میکروبی  دارد که باکتریهای آسیب رسان را از بین میبرد. پس از برداشتن بافت آلوده اطراف ایمپلنت و تمیز کردن ناحیه مورد نظر، میتوانیم التیام و بهبود بافت های سخت و نرم را با لیزر تحریک کنیم.

    منبع: سایت دکتر سجودی
    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متخصص ایمپلنت و آدرس dentalimplant.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به متخصص ایمپلنت امتیاز دهید