تبلیغات در سایت ما

متخصص ایمپلنت

آخرین مطالب سایت:

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته :
  • بازدید ماه :
  • بازدید سال :
  • بازدید کلی :
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.218.169.50
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    شرایط پس از کاشت ایمپلنت دندان

    شرایط پس از کاشت ایمپلنت دندان
     


    اگر قصد دارید ایمپلنت دندان بکارید، حتماً پیش ‌از این با مزیت‌های فراوان ایمپلنت آشنا شده ‌اید و می‌دانید فواید مهم آن ارزش تحمل اندکی سختی جراحی کاشت ایمپلنت را دارد. با این حال اگر بدانید دقیقاً پس از عمل کاشت ایمپلنت چه شرایطی خواهید داشت و چگونه باید با آن کنار بیایید، اضطراب تان کاهش یافته و راحت‌تر می‌توانید همکاری کرده و دوره بهبودی را پشت سر بگذارید. نرخ موفقیت کاشت ایمپلنت بسیار بالا است و احتمال عدم موفقیت آن بسیار کم است بنابراین نگرانی از بابت عوارض جدی کاشت ایمپلنت نداشته باشید. اما تقریباً همه بیماران باید انتظار تجربه عوارض خفیف پس از عمل را داشته باشند. بلافاصله پس از عمل بافت‌ها شروع به التیام کرده و فرآیند بهبودی شروع می‌شود.
     
     
    عوارض کوتاه مدت بلافاصله پس از عمل کاشت ایمپلنت:
    پس از اتمام جراحی کاشت ایمپلنت، احتمالاً هنوز کمی تاثیر بی حسی در دهان شما وجود دارد. برخی از بیماران ممکن است کمی احساس و حالت تهوع یا سبکی سر داشته باشند یا احساس خواب ‌آلودگی کنند. به همین علت از بیمار خواسته می‌شود رانندگی نکند و از کسی بخواهد او را به منزل برساند تا استراحت کند. حتماً داروهایی که برایتان تجویز شده است را مصرف کنید. معمولاً داروهای مسکن برای کاهش ناراحتی و درد تجویز می‌شود چرا که تاثیر بی حسی برطرف شده و کم کم احساس درد می‌کنید. ممکن است برخی افراد وسوسه شوند مسکن استفاده نکنند اما حداقل در چند روز اول باید مسکن بخورید. در چند ساعت اول پس از جراحی، ممکن است خونریزی خفیفی از محل کاشت ایمپلنت و برش جراحی داشته باشید. با فشار ملایم برای گاز استریل روی محل جراحی می‌توانید خونریزی را متوقف کنید. معمولاً تا پایان روز به طور کامل برطرف می‌شود.
     
     
    عوارض کوتاه مدت هفته اول پس از عمل کاشت ایمپلنت:
    برخی از عوارض جراحی، ظرف چند روز اول پس از عمل مشخص می‌شوند و تا روز سوم تشدید شده و پس از آن فروکش می‌کنند. نگران این عوارض نباشید چرا که پس از جراحی دهان تجربه این عوارض کاملاً طبیعی است.
    درد: احتمالاً کمی درد فک و لثه تجربه می‌کنید چرا که بافت‌ها صدمه دیده و تلاش می‌کنند در پیرامون ایمپلنت التیام یابد. همان ‌طور که پیش‌تر گفته شد این ناراحتی را می‌توانید با مسکن کنترل کنید. پس از مدتی که شدت درد کاهش یافت می‌توانید از مسکن های ضعیف‌تر مانند ایبوپروفن، آسپیرین یا استامینوفن استفاده کنید.

    منبع: وبسایت دکتر سجودی

    کاشت ایمپلنت دندان در افرادی که دندان قروچه دارند

    کاشت ایمپلنت دندان در افرادی که دندان قروچه دارند

    در صورتی که دندان قروچه داشته باشید یا دائماً دندان‌های خود را به هم فشار می‌دهید، با گذر سال‌ها به تدریج گرفتار مشکلات دندانی می‌شوید. فشار دادن و ساییدن دندان‌ها باعث می‌شود دندان‌ها به‌ مرور کوتاه شده و دچار حساسیت دندان شوید. همچنین تعادل بایت به هم خورده و تماس دندان‌ها با یکدیگر ناهماهنگ می‌شود.
     
    این وضعیت باعث سردرد، درد شدید فک و مشکلات دیگر دهان و دندان می‌شود. همچنین ساییدن و فشار دادن دندان‌ها باعث تغییر رنگ و بدشکلی دندان می‌شود. در این موارد احتمالاً می‌توان با روکش کردن مشکل را حل کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که افراد گرفتار دندان قروچه، تجربه می‌کنند، کاشت دندان و از بین رفتن پروتز است.
     
    افرادی که مشکل دندان قروچه دارند اگر بخواهند جای خالی دندان خود را پر کنند با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند چرا که دندان قروچه فشار زیادی بر پروتز مصنوعی داخل دهان وارد می‌کند و به آن صدمه می‌زند. این موضوع در مورد ایمپلنت دندان نیز صدق می‌کند و احتمال عدم موفقیت آن را افزایش می‌دهد.
     
     
     
     
    دندان قروچه چیست؟
    دندان قروچه عادت غیر اختیاری است که در آن فرد در هنگام خواب دندان‌های خود را به هم ساییده و یا فکها محکم را به هم فشار می‌دهد. این عادت باعث می‌شود دندان‌ها فشار بیش از حد توان خود را متحمل شده و مستعد ترک خوردن، لب پر شدن و یا شکستگی شوند. همچنین دندان‌ها ساییده شده و کوتاه می‌شوند (شکل بالا) به طوری که در برخی موارد بخش مرکزی دندان که حاوی رگهای خونی و عصب ها است و به آن پالپ گفته می‌شود، نمایان می‌شود.
     
     
     
     
    اگر چه خود پایه تیتانیومی ایمپلنت دندان بسیار محکم و مقاوم و بادوام است، اما دندان قروچه می‌تواند آسیب جدی به بخش‌های دیگر ایمپلنت از جمله روکش و اباتمنت وارد نماید. در عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان، یک پایه تیتانیومی شبیه پیچ در داخل استخوان فک جایگذاری می‌شود تا به عنوان ریشه دندان مصنوعی عمل کند. 
     
    پس از این که استخوان فک به پایه ایمپلنت جوش خورد (فرایندی که چند ماه زمان می‌برد) می‌توان اباتمنت و سپس دندان مصنوعی (بریج یا روکش) بر روی ایمپلنت نصب کرد. در چند ماهی که منتظر جوش خوردن استخوان فک به ایمپلنت هستید می‌توانید با پروتز موقتی جای خالی دندان را پر کنید اما نمی‌توانید با آن غذا بجوید.
     
    ایمپلنت زیبایی و عملکرد دندان طبیعی را دارد و بسیار موفق عمل می‌کند اما هیچ درمانی را نباید بدون احتمال بروز عوارض یا پیامدها متصور شوید. عوارض کاشت ایمپلنت ممکن است در حین عمل جراحی و یا پس از آن بروز نماید. یکی از عواملی که احتمال عدم موفقیت ایمپلنت را افزایش می‌دهد عادات دهانی نامناسب مانند دندان قروچه است.  
     
    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متخصص ایمپلنت و آدرس dentalimplant.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به متخصص ایمپلنت امتیاز دهید