تبلیغات در سایت ما

متخصص ایمپلنت

آخرین مطالب سایت:

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 0
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 1
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 93
  • بازدید کلی : 1086
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.116.36.192
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    مراحل کاشت ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان آمریکایی، ایمپلنت دندان کره ای، قیمت ایمپلنت دندان اسفند 97

    مراحل کاشت ایمپلنت دندان
     
    دلایل زیادی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد. همه افرادی که یک یا چند دندان خود را به هر دلیلی از دست داده ‌اند، در صورتی که استخوان فک آنها به اندازه کافی محکم باشد که بتواند ایمپلنت را پشتیبانی کند، می‌توانند ایمپلنت دندان بکارند. جراحی کاشت ایمپلنت همانند هر عمل جراحی دیگر می‌تواند عوارض یا خطراتی داشته باشد اما احتمال موفقیت ایمپلنت بسیار بالا بوده و اگر جراح خوبی انتخاب کرده باشید اصلاً نباید نگران باشید. در واقع احتمال بروز مشکلات و عوارض در کاشت ایمپلنت نادر است.

    ایمپلنت دندان چیست

    ایمپلنت دندان یک میله کوچک تیتانیومی یا زیرکونیا است که معمولاً شکل پیچ بوده و در داخل استخوان فک جایگذاری می‌شود. سپس بر روی آن‌ها روکش دندان یا پروتز مصنوعی دیگری نصب می‌شود تا عملکرد و زیبایی مشابه دندان خودتان را داشته باشد.
    تیتانیوم فلز سازگار با بدن است که توسط بدن پس زده نمی‌شود و استخوان پیرامون آن می‌تواند رشد کرده و با آلیاژ تیتانیومی ایمپلنت آمیخته شده و به آن جوش بخورد. همین امر باعث می‌شود دندان ایمپلنتی ثباتی مشابه دندان واقعی داشته باشد و بتوانید درست همانند دندان خودتان از آن استفاده کنید. به طور کلی دندان ایمپلنتی از سه قطعه اصلی پایه ایمپلنت ( فیکسچر)، اباتمنت و روکش دندان تشکیل شده است. روکش دندان تنها بخشی از دندان ایمپلنتی است که در دهان می‌توانید ببینید و بقیه آن در زیر روکش و لثه قرار دارد.

    انواع ایمپلنت دندان
    به‌ طور کلی ایمپلنت دندان از نظر محل کاشت به دو دسته کلی داخل استخوانی یا اندوستیل و روی استخوانی یا ساب پریوستیل دسته بندی می‌شود. امروزه ایمپلنت داخل استخوانی رایج بوده و به ندرت از ایمپلنت روی استخوانی استفاده می‌شود. همچنین ایمپلنت دندان از نظر قطر به دو نوع ایمپلنت معمولی و مینی ایمپلنت دسته‌ بندی می‌شود. ایمپلنت دندان از نظر شکل بدنه نیز به انواع مختلف استوانه ‌ای، مخروطی و غیره تقسیم بندی می‌شود. برخی انواع ایمپلنت دندان دارای سطح صاف هستند در حالی ‌که برخی دیگر سطح زبری دارند. نوع ایمپلنت دندان بسته به شرایط انتخاب می‌شود.

    معاینه پیش از کاشت ایمپلنت دندان
    پیش از این که دندانپزشک اقدام به عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان کند، ابتدا باید وضعیت را بررسی کند تا مطمئن شود شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت را دارید. برای این منظور سابقه پزشکی و دندانپزشکی از بیمار دریافت می‌شود. سپس دهان کاملاً معاینه می‌شود تا در صورتی که هر گونه مشکلی در سلامت دهان و دندان وجود دارد، شناسایی و برطرف شود. در صورتی که پوسیدگی دندان یا عفونت لثه وجود داشته باشد ابتدا باید درمان شده و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت شود. همچنین عکس پرتوی ایکس کاملی از دهان گرفته می‌شود تا موقعیت ساختارهای دیگر مانند عصب ها، سینوس‌ها، ریشه ‌های دندان‌های مجاور و لثه کامل بررسی شود. همچنین کیفیت و کمیت استخوان فک ارزیابی می‌شود تا اطمینان حاصل شود شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت وجود دارد. ممکن است برای بررسی دقیق‌تر، سی ‌تی ‌اسکن انجام شود. در صورتی که سیگاری هستید از شما خواسته می‌شود مدتی پیش از عمل جراحی، سیگار را کنار بگذارید. همچنین وضعیت سلامت عمومی بیمار از جمله بیماری‌های سیستمی مانند دیابت و ضعف سیستم ایمنی مدنظر قرار می‌گیرد.

    شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان
    برای کاشت ایمپلنت باید استخوان فک در محل کاشت ایمپلنت، از ارتفاع و پهنای کافی برخوردار باشد. در صورتی که مدت زیادی است جای دندان خالی مانده یا دندان مصنوعی استفاده کرده ‌اید احتمالاً بخشی از استخوان فک بازجذب شده و تحلیل رفته است. همچنین در برخی افراد استخوان فک باریکتر از دیگران است. گاهی اوقات نیز در اثر بیماری یا جراحات استخوان فک تخریب می‌شود. در هر صورت می‌توان با پیوند استخوان، این مشکل را حل کرد و استخوان فک را آماده کاشت ایمپلنت نمود. همچنین می‌توان از روش‌های دیگری مانند انواع دیگر ایمپلنت دندان استفاده کرد.
    توجه داشته باشید برای کاشت ایمپلنت دندان باید از نظر سلامتی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشید.

    عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان
    برای کاشت ایمپلنت دندان، ابتدا ماده بی ‌حسی تزریق می‌شود. سپس برشی در لثه ایجاد شده و با استفاده از دریل دندانپزشکی سوراخی متناسب با ابعاد پایه ایمپلنت، در استخوان فک ایجاد می‌شود تا ایمپلنت دندان در داخل آن قرار بگیرد. سپس لثه روی ایمپلنت را پوشانده و بخیه می‌شود. پس از چند ماه که استخوان رشد کرده و به ایمپلنت جوش خورد، پروتز مصنوعی بر روی آن نصب می‌شود. این فرایند ممکن است چندین ماه طول بکشد.

    روش‌های مختلف جراحی کاشت ایمپلنت
    کاشت ایمپلنت دندان معمولاً به صورت دو مرحله ‌ای صورت می‌گیرد. در این فرآیند پس از جایگذاری ایمپلنت، لثه روی ایمپلنت را می‌پوشاند و پس از چندین ماه که فرآیند جوش خوردن استخوان به ایمپلنت کامل شد، جراحی ساده ‌ای انجام می‌شود که در طی آن مجدداً لثه برش خورده و روی ایمپلنت باز می‌شود. در این جلسه اباتمنت روی ایمپلنت سوار شده و یکی دو هفته بعد پروتز مصنوعی بر روی آن نصب می‌شود تا شما صاحب دندان شوید .
    با این وجود، برخی افراد ترجیح می‌دهند تنها یک عمل جراحی داشته باشند. به این روش کاشت یک مرحله ‌ای گفته می‌شود که در طی آن در پایان جلسه اول لثه روی ایمپلنت آن را نمی‌پوشاند بلکه پیچ درپوش بر روی ایمپلنت بسته شده و لثه آن را احاطه می‌کند. به این ترتیب چند ماه بعد که قرار است روکش دندان نصب شود، نیازی به برش لثه نیست و اباتمنت بدون جراحی بر روی ایمپلنت نصب می‌شود. مشکل این روش در این است که پیچ فلزی از لثه بیرون زده و دیده می‌شود. روشی دیگری نیز برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که به آن بارگذاری فوری یا کاشت یک ‌روزه ایمپلنت گفته می‌شود. در این روش در همان روز جایگذاری ایمپلنت ، روکش دندان بر روی آن نصب می‌شود تا جای دندان خالی نماند.
    در روش دیگر که به آن کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان یا به اختصار کاشت فوری ایمپلنت گفته می‌شود، در همان جلسه ‌ای که دندان کشیده می‌شود در جای آن ایمپلنت دندان می‌گیرد.

    هزینه کاشت ایمپلنت دندان
    هزینه قطعی کاشت ایمپلنت بستگی به عوامل زیادی دارد. مسلماً هر چه تعداد دندان‌هایی که می‌خواهید جایگزین کنید بیشتر باشد، هزینه درمانی بیشتر خواهد شد. همچنین عواملی مانند درمان‌های جانبی، نوع ایمپلنت نوع روکش یا هر پروتز دیگری که استفاده می‌شود ، نوع اباتمنت، روش کاشت ایمپلنت که ممکن است یک مرحله ‌ای یا دو مرحله ‌ای باشد، بارگذاری فوری باشد و یا به شکل معمولی انجام شود، تخصص دندان‌پزشک و پوشش بیمه متفاوت است.

    فواید کاشت ایمپلنت دندان
    فواید کاشت ایمپلنت را به صورت خلاصه می‌توان بدین صورت بیان کرد:
    •    جلوگیری از انحراف دندان‌های مجاور
    •    کمک به بهبود جویدن غذا
    •    بهبود تلفظ حروف و آواها
    •    جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک
    •    کاهش احتمال عفونت لثه در جای خالی دندان
    •    پایه محکمی برای ثابت نگهداشتن پروتزهای مصنوعی دندان


    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متخصص ایمپلنت و آدرس dentalimplant.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به متخصص ایمپلنت امتیاز دهید